torsdag den 7. marts 2013

DIY skindfutter


En lille hjælpeguide til hvordan jeg har lavet skindfutter.

hvis i bruger den, må i meget gerne linke til mig og skrive her så jeg kan se hvad i for lavet.

God fornøjelse... det er slet ikke så svært, når man først kommer i gang.

Materialeliste:

Rulam (jeg køber mit hos Læderiet)
Kraftig sytråd
Denimnåle til symaskinen (lædernål hvis man vælger at sy i hånden)
Mønster (mit har jeg lavet udfra de futter der var blevet for små og et fra et gammelt ottobre-design blad) det vigtigste er at sålen passer i længden til foden
Minimetalklemmer (fundet i Tiger)
Pen der kan markere på skind og læder (jeg havde noget i gemmeren)
Læderkniv (eller skarp hobbykniv)


Tegn mønsteret af på skindsiden,
2 såler og 4 sider. husk at spejlvende
 

Skær delene ud- jeg gør det på den måde, at jeg med venstre hånd holdet skindet op fra bordet og skærer med højre hånd.


sådan ser delene ud til 1 sko/fut.


Forkant og bagkant syes sammen med pelssiden mod hinanden. Det er her metalklemmerne er nyttige for at holde delene på plads.




Efterfølgende monteres sålen.

 
Trim hårene ved syningerne og buk kanten foroven rundt. Disse er bukket 2 gange.
 

 

6 kommentarer:

  1. Hvor ser de bare helt vildt lækre ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Viola
      Det håber eg igså lillemandn synes de er!
      Kh Camilla

      Slet
  2. Jamen de er så flotte! Hvilken lækker vejledning! fik engang lavet et par skind ballerinaer, men har stadigt tilgode med rulam. Sådan de er så flotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej
      Tusind tak, du er jo ellers selv super god til det med DIY.
      Har også prøvet det med ballerinaer..... Ðe blev nu ikke så vellykkede.
      Det er ikke så svært med rulam.... Bare maskinen kan klare det.
      Kh Camilla

      Slet
  3. Suk hvor er de bare lækre altså... Må se om jeg måske kan lave sådan nogle til lille A engang. Måske næste efterår, nu er de da alt for varme hernede :)

    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne

      Tak tak, de holder i hvertfald hans fusser varme!
      De er ikke så svære at gå til. Og tager faktisk heller ikke så lang tid at sy, når man gør det på maskine. Det er bare at gå igang!

      Slet

Gør mig varm om hjertet og efterlad en lille kommentar, tak!